Fotorelacja z targów EkoFlota 2017

W dniach 6-7 października 2017 w Centrum Targowo Kongresowym w Warszawie odbyły się Targi EkoFlota 2017. Na hali znaleźli się czołowi producenci pojazdów czysto elektrycznych jak i hybrydowych. Nie oznacza to jednak, że nie było tam silników spalinowych z krwi i kości. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, od ekonomicznych samochodów miejskich, po wielkie auta luksusowe przekraczające wartość pół miliona złotych. Jednocześnie na targach EkoFlota odbyła się premiera prototypu sportowego samochodu elektrycznego Jaguara I-pace, w której mieliśmy przyjemność brać udział. Ci którzy byli na targach mogą je powspominać, a Ci którym nie udało się dotrzeć niech zobaczą co ich ominęło. Miłego oglądania!

ford fiesta proto

Ford Fiesta Proto załogi GO+Cars Atlas Ward

auto union 1000

Auto Union 1000

elektryczny fiat 500

Sposób ładowania elektrycznego Fiata 500

elektryczny fiat 500 wnetrze

Kokpit elektrycznego Fiata 500

elektryczny fiat 500

Elektryczny Fiat 500 w całej okazałości

citroen ds3 c3t max

Citroen DS3 R3T Max załogi GO+Cars Atlas Ward

toyota c-hr hybrid

Przód Toyoty C-HR w wersji Hybrid

wnetrze toyota c-hr

Wnętrze hybrydowej Toyoty C-HR

tył toyota hybrid c-hr

Tył hybrydowej Toyoty C-HR

lexus nx 300h

Tył Lexusa NX 300h

wnetrze lexus nx 300h

Wnętrze Lexusa NX 300h

lexus nx 300h

Przód Lexusa NX 300h

targi ekoflota 2017

Targi EkoFlota 2017

melex do zadan specjalnych

Melex do zadań specjalnych

napis hybrid

Najczęściej spotykany napis na samochodach podczas targów EkoFlota 2017

daihatsu sirion elektryczny

Daihatsu Sirion przerobiony na samochód elektryczny

silnik elektryczny daihatsu sirion

Silnik elektryczny w Daihatsu Sirion

daihatus sirion electric

Tył elektrycznego Daihatsu Sirion’a

bolidy greenpower polska

Bolidy fundacji Greenpower Polska, zasilane silnikami elektrycznymi

greenpower polska bolid

Bolid fundacji Greenpower Polska z widocznym silnikiem elektrycznym

bolid greenpower

Podczas zabudowy szkieletu bolidu ogranicza Was tylko wyobraźnia

mercedes gle wnetrze

Wnętrze Mercedesa GLE

mercedes gle biały

Mercedes GLE w całej okazałości

reflektor mercedes gle

Piękne „oczy” Mercedesa GLE

mercedes e klasa wnętrze

Wnętrze Mercedesa klasy E

mercedes e klasa

Elegancki Mercedes klasy E

hyundai ioniq

W pełni elektryczny Hyundai IONIQ

Hyundai ioniq

Tył Hyundaia IONIQ’a w wersji czysto elektrycznej

hyundai ioniq hybrid

jak i w wersji hybrydowej

nissan leaf ładowanie

Elektryczny Nissan Leaf podczas ładowania

nissan leaf wnętrze

Wnętrze Nissana Leaf’a

joystick nissan leaf

Tak rozwiązano w Nissanie Leaf wybór kierunku jazdy

nissan leaf tył

Tył Nissana Leaf’a

mini countryman E all4

Samochód hybrydowy Mini Countryman Cooper S E All4

hybryda mini countryman

Symbol wskazujący na to, że mamy do czynienia z hybrydą w Mini

gniazdo ladowania mini countryman S E all4

Gniazdo ładowania Mini Countryman S E All4

wnetrze bmw 330e

Wnętrze BMW 330e

bmw 330e

BMW 330e w miętowym kolorze

reflektor bmw 330e

Reflektor BMW 330e

BMW 530e

BMW 530e

bmw 530e m pakiet

Wnętrze BMW 530e w M pakiecie

bmw i3

Szeroko otwarte BMW i3 zaprasza do środka

bmw i3 wnętrze

Kokpit BMW i3

volkswagen e-golf

Całkowicie elektryczny Volkswagen e-Golf

volkswagen e-golf tył

Tył Volkswagena e-Golf’a

Volkswagen e-golf

Wnętrze Volkswagena e-Golfa

lexus gs 450h

Całokształt Lexusa GS 450h

kokpit lexus gs 450h

Kokpit Lexusa GS 450h

Za kierownicą Lexusa GS 450h

reflektor lexus

Tak powinny wyglądać „oczy” samochodu według Lexusa

Lexus GS

Twarzą w twarz z Lexusem GS

toyota hilux dakar 2014 adam małysz

Toyota Hilux, którą Adam Małysz startował podczas Dakaru w 2014 roku

zawieszenie toyota hilux adam małysz

Zawieszenie i napęd Toyoty Hilux Adama Małysza

kokpit toyota hilux adam małysz

Za kierownicą Toyoty Hilux Adama Małysza

zegary toyota hilux dakar

Ciśnienie oleju, obrotomierz i temperatura cieczy chłodzącej. To co powinno interesować kierowcę podczas zawodów

zegary toyota hilux dakar

Dodatkowe wskaźniki w Toyocie Hilux startującej w Dakarze

Kabina Toyoty Hilux startującej w Dakarze. Surowo, niewygodnie, ale ekstremalnie.

Toyota Hilux stock vs. dakar

Porównanie seryjnej Toyoty Hilux i przygotowanej pod Dakar

samochód od 14 lat

A tu wielozadaniowy pojazd dla młodych kierowców – w dodatku elektryczny

„Pat i kot, kot i Pat…”? Nie – to Jiayuan Eidola

jiayuan eidola

Wnętrze nowoczesnego Jiayuan Eidola dostępnego dla nieletnich

Jiayuan eidola

Całkowicie elektryczny pojazd miejski dla niepełnoletnich

smar fortwo i forfour

Nowa elektryczna propozycja od Smart ForTwo i ForFour

Mercedes Maybach

Najwyższy poziom elegancji i wygody – Mercedes Maybach

wnetrze mercedes maybach

Wnętrze Mercedes Maybach

Tył Mercedes Maybach

Tył Mercedes Maybach

Jaguar I-pace

Jaguar czai się, aby wyskoczyć z ukrycia – premiera prototypu Jaguar I-pace

jaguar I-pace

Jaguar I-pace chwilę przed premierą

premiera Jaguar I-pace

premiera Jaguar I-pace

Prototypowy Jaguar I-pace

Prototypowy Jaguar I-pace

Logo całkowicie elektrycznego Jaguara I-pace

Logo całkowicie elektrycznego Jaguara I-pace

Tył Jaguara I-pace

Tył Jaguara I-pace

lusterka I-pace

Grzech nie patrzeć w te lusterka – Jaguar I-pace

Wnętrze prototypowego Jaguara I-pace

Wnętrze prototypowego Jaguara I-pace

lexus LC 500

Drapieżny Lexus LC 500

Tył Lexusa LC 500

Tył Lexusa LC 500

Tesla model x

Tesla model X jedzie pod prąd

wnetrze tesla model x

Wnętrze Tesli model X

wnetrze tesla model x

Wnętrze Tesli model X – niczym pokład samolotu

silnik elektryczny

Ukryty silnik elektryczny

 

dźwignia trybu jazdy

Nowoczesna dźwignia trybu jazdy w kolorze „hybrydowym”

Jeżeli ktoś z Was był na Targach EkoFlota 2017 dajcie znać w komentarzu jak Wam się podobało!

Wyniki konkursu „Zostań ekspertem DobryMechanik.pl”

Kolejny miesiąc, kolejne dziesiątki pytań od klientów i kolejne odpowiedzi mechaników. Za odpowiedzi udzielane we wrześniu zwycięskie warsztaty otrzymują pakiet promujący PREMIUM sponsorowany przez Total. A poniżej lista zwycięzców:

1. AUTOMECHANIKA 24H
2. Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
3. Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych ” LandyZone”
4. Mobilna autodiagnostyka komputerowa
5. Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa

Zwycięskim warsztatom jeszcze raz gratulujemy i informujemy, że w kolejnym miesiącu rozdamy kolejne 5 pakietów promujących PREMIUM.

Wymiana płynu hamulcowego i różnice między płynami DOT

Układ hamulcowy to jeden z podstawowych układów, bez których samochód nie może się bezpiecznie przemieszczać. Rozpędzić się czasami łatwo, jednak skuteczne zatrzymywanie się też jest sztuką.  To, że jest w układzie płyn hamulcowy to wie pewnie każdy kierowca, chociażby z kursu na prawo jazdy. O jego regularnej wymianie pewnie pamięta już niewielu. Klienci warsztatów często myślą, że skoro płynu nie brakuje, to wszystko jest OK. Mija trochę czasu i otrzymujemy zgłoszenia dotyczące słabej siły hamowania, konieczności pompowania pedałem hamulca itp. Praca mechanika podczas serwisu układu hamulcowego to bardzo odpowiedzialne zadanie. Klient odbierając samochód np. po wymianie płynu hamulcowego może zachcieć pojeździć dynamicznie, a jeżeli mechanik popełnił jakiś błąd to w pierwszej kolejności zapłaci za to kierowca, zdrowiem swoim lub innych uczestników ruchu. Temat wydaje się banalny, kto nie wymieniał płynu hamulcowego w warsztacie samochodowym. Mimo to, nadal zdarza się, że jeden mechanik poprawia robotę po drugim. Może warto przypomnieć sobie chociaż podstawy, aby nie być właśnie tym pierwszym?

Niestety polskich materiałów na temat poprawnej wymiany płynu hamulcowego nie ma zbyt wiele, ale udało się znaleźć taką o to instrukcję, poprzedzoną krótką lekcją fizyki odnoszącą się do układów hamulcowych. Interesująca nas wymiana płynu zrealizowana przez „Silniki Stirlinga i modelarstwo” zaczyna się w 5:50 minucie nagrania.

Samemu tematowi skuteczności działania układu z nowym i starym płynem hamulcowym przyjrzał się MotoDoradca. Nie każdy ma możliwość przeprowadzenia takiego testu, więc tym bardziej warto zobaczyć jego rezultaty. Wizualne porównanie skuteczności hamowania daje mocno do myślenia. W końcu nie są to suche liczby.

Klienci warsztatów często niewiedzą jaki płyn można stosować w ich układzie hamulcowym, lub jakim uzupełnić w przypadku niewielkiego ubytku. Bardzo szczegółowo do tematu podszedł „briansmobile1” gdzie dodatkowo możecie zobaczyć co się dzieje w przypadku mieszania różnych rodzajów płynów hamulcowych między sobą, oraz dodania do nich wody.

Tak jak wspomniałem na początku, polskich materiałów na ten temat nie ma zbyt wiele, ale youtubowe elity motoryzacyjne zza oceanu robią kawał dobrej roboty. Jeżeli macie ochotę poćwiczyć język, zobaczcie jak to się robi w USA. Przysłowiowej Ameryki nie odkrywają, ale miło popatrzeć na filmik ChrisFix, który wyraźnie pokazuje cały proces i dzieli się swoimi radami.

A Wy jak radzicie sobie z odpowietrzaniem układu hamulcowego? Częściej robicie to w systemie dwuosobowym czy samodzielnym? A może używacie specjalnych urządzeń z pompami? Dajcie znać w komentarzu.

 

KNIPEX – Szczypce z mechanizmem przytrzymującym

Ergonomia, precyzyjna regulacja i duża stabilność – to trzy najważniejsze cechy szczypiec firmy Knipex. Jednakże z roku na rok firma ta unowocześnia modele narzędzi tak aby praca nimi była bardziej wydajna.szczypce knipex
Niedawno Knipex wypuścił na rynek model szczypiec 85 51 250 A do montażu sprężynujących opasek i obejm zaciskowych.  Zastosowano w nim nowy mechanizm przytrzymujący, który pozwala na precyzyjną regulację szczęk bezpośrednio na chwytanym przedmiocie jak i umożliwia jego optymalne dopasowanie do opasek o różnych rozmiarach. Ponadto, korzystne jest przełożenie dźwigni, które pozwala na otwieranie opasek zaciskowych bez użycia dużej siły, a odblokować je można nawet jedną ręką. Mechanizm ten nie tylko ułatwia pracę ale również sprawia, że jest ona bardziej bezpieczna.knipex szczypceKształt rękojeści szczypiec zabezpiecza przed przyciśnięciem palców, a jej pozycja  jest wygodna dla dłoni. Smukła główka o niewielkiej szerokości i obrotowe szczęki sprawiają, że jest to idealne narzędzie do pracy w trudno dostępnych miejscach.szczypce do opasek knipex
Model 85 51 250 A to narzędzie dedykowane szczególnie do montażu sprężynujących opasek i obejm zaciskowych, a takie opaski znajdują swoje zastosowanie głównie w motoryzacji ale także w wielu innych dziedzinach m. in. w przemyśle chemicznym, morskim, maszynowym, a także spożywczym.szczypce knipex
A Wy jak radzicie sobie z takimi opaskami? Na zdjęcia wszystko wygląda ładnie, ale dobrze wiemy, że opaski te potrafią być w trudno dostępnych miejscach i znacznie wydłużyć pracę podczas zwykłego demontażu elementów z samochodu. A może ktoś z Was już ma takie szczypce od Knipex? Pochwalcie się w komentarzu!

WERA – klucze Joker dla wymagających

Marka Wera charakteryzuje się nieustannym poszukiwaniem perfekcyjnych rozwiązań dla użytkowników swoich narzędzi ręcznych. Dąży do tego aby praca nimi była łatwiejsza i bardziej bezpieczna. Tymi założeniami kierowali się również konstruktorzy narzędzi wypuszczając na rynek nową generację kluczy Joker.

joker klucz wera

W modelu Jokera została udoskonalona i rozbudowana rozwarta część główki klucza dająca funkcje użytkowe takie jak:

– przytrzymywanie – specjalnie wyprofilowana konstrukcja główki klucza, która pozwala na bezpieczne przenoszenie nakrętek i śrub bezpośrednio do miejsca ich montażu. Dzięki czemu wyeliminowane jest ryzyko upuszczenia śruby.Klucz joker wera
– ogranicznik –
zapobiega ześlizgiwaniu się Jokera z główki śruby utrzymując klucz w jednym miejscu. Kieruje to uwagę i siłę użytkownika tylko na czynność pokręcania.Joker Wera blokada klucza
– podw
ójny profil sześciokątny – wyposażony w wymienną, hartowaną płytkę metalową z bardzo twardymi ząbkami przymocowanymi do szczęk klucza. Ten system chroni klucz przed ześlizgiwaniem się z główki śruby nawet przy szybkich obrotach.Klucz joker wera– niewielki kąt pracy 30° – standardowy kąt pracy klucza to 60⁰, a przez zastosowanie prostej główki Joker minimalizuje kąt odkręcania, kontrolowania i dokręcania śrub do 30⁰.
wera joker klucz 30 stopni
– grzechotka z
80 zębami w kluczu oczkowym – zapewnia maksymalną elastyczność nawet w wąskich przestrzeniach.80 zebow grzechotka wera joker
Specjalna geometria szczęk w połączeniu z wysokiej jakości stalą chromowo-molibdenową i powłoką niklowo-chromową dają korzyści: długą żywotność, odporność na zużycie i trwałą ochronę antykorozyjną.zestaw kluczy wera Joker
Klucze Joker przystosowane są przede wszystkim do pracy w miejscach o ograniczonym dostępie. Sprawdzają się nawet tam, gdzie inne narzędzia zawodzą.Klucz Joker wera

Czy ktoś z Was miał już okazję używać kluczy Wera Joker? A może właśnie takich kluczy od dawna potrzebujecie w swoim warsztacie? Dajcie znać w komentarzu!

Wyniki konkursu „Zostań ekspertem DobryMechanik.pl”

Jedni mechanicy w wakacje odpoczywają, a drudzy pracują np. odpowiadając na pytania klientów dotyczące awarii i obsługi samochodów w sekcji Zapytaj Mechanika. 5 z nich, udzielający w lipcu najwięcej odpowiedzi otrzymuje pakiet promujący PREMIUM. Prezentujemy listę zwycięskich warsztatów:

1. Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych Landyzone
2. Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
3. Mobilna autodiagnostyka komputerowa
4. Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa
5. AUTOMECHANIKA 24H

W kolejnym miesiącu rozdamy nagrody rzeczowe ufundowane przez firmę Agentools http://agentools.pl/ Gratulujemy i zapraszamy do dalszego dzielenia się wiedzą!

Jak czytać i interpretować kody błędów OBD?

Postęp technologiczny i stale rozwijający się przemysł motoryzacyjny pomaga kontaktować się mechanikowi z samochodem. Niestety, samochód nie jest jeszcze w stanie precyzyjnie powiedzieć, który element nadaje się do naprawy lub wymiany. Jednak określenie przybliżonej grupy elementów, których tyczy się awaria pozwala oszczędzić dużo czasu mechanikowi już na samym etapie stawiania diagnozy. Samochód komunikując się za pomocą kodów błędów może też nieświadomego użytkownika oprogramowania wprowadzić w błąd. Element podejrzany o awarię, znajdujący się na końcu łańcucha elementów, może przecież wysyłać błędny sygnał z powodu niesprawności elementu znajdującego się przed nim. Po uzyskaniu kodu błędu, mechanik zaczyna swego rodzaju grę łączenia faktów, skojarzeń i własnego doświadczenia w kwestii działania pojazdu. Teorii może być kilka, a najważniejsze aby odkryć tą właściwą. Zacznijmy od tego czym z założenia jest OBD i w jaki sposób formułuje swoje informacje.

OBD (On Board Diagnostic) – jest to system pokładowy, który jest obowiązkowym wyposażeniem pojazdów produkowanych od 1996 roku w USA i od 2000 roku w Europie. Ma on za zadanie ciągłe monitorowanie parametrów pracy układu napędowego w samochodzie. Głównie tych elementów, których niedomagania mogą znacząco wpłynąć na emisję składników spalin. OBD miało na celu wprowadzenie znormalizowanego systemu diagnostycznego do wszystkich pojazdów (znormalizowane przyłącze i kody błędów). System OBD kontroluje między innymi pracę reaktora katalitycznego, co zmusiło producentów do montowania dwóch sond lambda, przed i za reaktorem, w celu porównywania skuteczności jego pracy. Występują 2 typy błędów. Błąd B jest błędem mniej krytycznym i jego pierwsze wystąpienie zostaje zapisane w pamięci komputera. Dopiero za drugim razem wystąpienia tego samego błędu, informacja zostaje przekazana kierowcy. Błędy typu A, są błędami krytycznymi, które pogarszają jakość spalin o ponad 50% i sygnalizowane są od razu. Wszystkie sygnały wyświetlane są za pośrednictwem kontrolki MIL (Malfunction Indicator Light).
Przykładowy kod to P 0 3 0 1 gdzie, pierwszy znak określa w jakich elementach pojazdy wystąpił błąd (układ napędowy, karoseria, układ jezdny, komunikacja sieciowa). Druga określa organizację odpowiedzialną za definicję kodu (SAE lub indywidualni producenci). Trzecia to podgrupa związana z funkcjami samochodu (np. układ zasilania paliwem lub powietrzem, sterowanie prędkością obrotową biegu jałowego). Ostatni znak oznacza konkretny numer błędu, dla określonej wcześniej grupy i podgrupy. Ogólnie można powiedzieć, że każdy kolejny znak, bardziej precyzuje nam lokalizację problemu.

Komunikacja między samochodem a mechanikiem nie zawsze musi dotyczyć problemów. Dzięki specjalnym skanerom czy innym urządzeniom diagnostycznym, możemy zarządzać wyposażeniem pojazdu i uaktywniać ukryte możliwości danego samochodu, które wymagają dopłaty.

Bezcenna w pracy mechanika może okazać się możliwość podglądania parametrów pracy samochodu w czasie rzeczywistym. Jeżeli nie jesteśmy w stanie czegoś zobaczyć i usłyszeć, to rozbieżność wartości liczbowych może dać odpowiedź w kwestii rozwiązywania problemów np. z mocą silnika. Szczególnie przydatne będzie to w przypadku występowania danego problemu tylko w trakcie jazdy.

Jeżeli chcesz zobaczyć jak podłączyć komputer, jakie są jego możliwości i jak powinno się rozumieć błędy wyświetlane przez komputer, zobacz nagranie „Miłośników czterech kółek”.

A na koniec seria interpretacji kodów błędów z doświadczenia – czyli coś, do czego trzeba dojść samemu przerabiając dziesiątki przypadków. Na szczęście niektórzy dzielą się wiedzą i podpowiadają. Może znajdziecie tu przypadek, który zdarzył się w Waszym warsztacie i nie macie pomysłu jak go rozwiązać?

Dajcie znać w komentarzu czy zajmujecie się diagnostyką samochodową na co dzień i odgadywanie usterek to Wasz chleb powszedni? Pochwalcie się też swoimi ciekawymi przypadkami, których rozwiązanie okazało się zaskakujące.

UBEZPIECZENIE OC dla warsztatów samochodowych współpracujących z DobryMechanik.pl

Posiadanie polisy pokrywającej szkody powstające przy prowadzeniu działalności gospodarczej nie jest obowiązkowe, ale żaden poważny przedsiębiorca nie powinien ryzykować, że w skutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności lub błędu pracownika jego firma zostanie sparaliżowana dodatkowymi kosztami. Z dumą prezentujemy autorski program ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) dedykowany warsztatom samochodowym współpracującym z portalem Dobry Mechanik.pl, przygotowany przez konsorcjum brokerskie architUBEZ Biuro Brokerskie / PROTECTA BROKER Sp. z o.o.

Z punktu widzenia specyfiki branży warsztatowej niezwykle ważna jest możliwość ochrony ubezpieczeniowej od szkód, jakie zostaną wyrządzone na mieniu klienta, głównie na jego samochodzie, czy też mogące się przydarzyć jemu samemu. Klient, oddając auto do warsztatu, ma prawo oczekiwać nie tylko wykonania usługi, ale również odebrania swojego auta w stanie nie gorszym, niż przed pozostawieniem go w zakładzie samochodowym. Nawet drobna szkoda na pojeździe wartym kilkaset tysięcy złotych może okazać się dla warsztatu poważnym problemem finansowym.

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej chroni warsztat przed skutkami niefachowo wykonanej usługi, co przecież może przytrafić się nawet najbardziej doświadczonemu mechanikowi, a także przed roszczeniami o odszkodowanie za przypadkowe uszkodzenie auta, gdy znajduje się na terenie warsztatu. Poprawnie skonstruowane ubezpieczenie OC powinno pokryć również koszty leczenia klienta, który doznał obrażenia na terenie zakładu, a także zapewnić ochronę od szkody wyrządzonej pracownikom warsztatu (na skutek winy pracodawcy).

Przed czym może chronić polisa OC?

Zakres umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zależny jest od wielu czynników – specyfiki branży, w jakiej działalność jest prowadzona, indywidualnych preferencji ubezpieczonego, a także od elastyczności i możliwości ochronnych towarzystwa ubezpieczeniowego. Niezależnie od tego podstawą ochrony ubezpieczeniowej jest ekonomiczna odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim, do których naprawienia zobowiązany jest ubezpieczający. Umowa ubezpieczenia może zostać rozszerzona o klauzule dodatkowe, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Jednym z możliwych rozszerzeń podstawowego zakresu ubezpieczenia jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej pracodawcy za szkody wyrządzone pracownikom w związku z wypadkami powstałymi przy pracy.

Bezdyskusyjnie polisa odpowiedzialności cywilnej ochroni przedsiębiorcę przed roszczeniami osób trzecich, w związku ze szkodami, które są wynikiem jego zaniedbań. Wydatki w takich przypadkach mogą być naprawdę spore i bardzo nadwerężyć pozycję finansową przedsiębiorstwa. Nie bez przyczyny zatem umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jest jedną z podstawowych, które powinny zostać zawarte w związku z prowadzoną działalnością.

Przedmiot i zakres ubezpieczenia

Podstawowym założeniem programu jest finansowe zabezpieczenie właścicieli warsztatów samochodowych, w przypadku ich odpowiedzialności za powstanie szkody na osobie lub w mieniu wyrządzonej osobom trzecim.

Program obejmuje również swoim zakresem:

  • szkody w rzeczach ruchomych osób trzecich będących przedmiotem najmu, dzierżawy, leasingu, użyczenia lub innego pokrewnego stosunku prawnego,
  • szkody wyrządzone pracownikom,
  • szkody w rzeczach znajdujących się w pieczy, pod dozorem,
  • szkody w pojazdach mechanicznych będących w pieczy lub pod dozorem,
  • szkody wynikające z emisji, wycieku substancji niebezpiecznych,
  • szkody w mieniu poddanym obróbce lub innym czynnościom,
  • szkody w pojazdach powstałe podczas transportu/ przemieszczania się na własnych kołach do innego zakładu naprawczego,
  • szkody w pojazdach klientów warsztatu wyrządzone  przez pracowników podczas  jazd próbnych
  • odpowiedzialność cywilną deliktową i kontraktową,
  • szkody wyrządzone nieumyślnie, w tym wskutek rażącego niedbalstwa,
  • utracone korzyści i inne straty wynikające z wypadku, o ile szkoda na osobie lub w mieniu jest objęta ochroną ubezpieczeniową,
  • szkody będące następstwem wypadku, który miał miejsce w okresie ubezpieczenia, bez względu na czas zgłoszenia roszczeń przez osoby poszkodowane,
  • szkody w nieruchomościach osób trzecich, z których osoby objęte ubezpieczeniem korzystały na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innego pokrewnego stosunku prawnego,
  • szkody powstałe po wykonaniu pracy lub usługi wynikłe z nienależytego wykonania zobowiązania,
  • szkody wyrządzone w środkach transportu podczas prac ładunkowych,
  • szkody wyrządzone przez pojazdy niepodlegające obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej,
  • szkody wyrządzone w podziemnych instalacjach lub urządzeniach w czasie wykonywania prac lub usług przez osoby objęte ubezpieczeniem.
  • szkody wyrządzone przez podwykonawców osób objętych ubezpieczeniem,
  • szkody powstałe poza terytorium RP wyrządzone przez pracowników Ubezpieczającego podczas podróży służbowych, z wyłączeniem szkód powstałych na terytorium USA, Kanady, Nowej Zelandii i Australii,
  • szkody powstałe poza terytorium RP wyrządzone konsumentom przez produkty lub usługi nabyte na terytorium RP, z wyłączeniem szkód powstałych na terytorium USA, Kanady, Nowej Zelandii i Australii,
  • koszty wynagrodzenia rzeczoznawców oraz niezbędne koszty obrony sądowej (pokrywane ponad sumę gwarancyjną),

Powyższa oferta jest dedykowana zarówno dla warsztatów, które rozważają wykupienie polisy OC, jak również dla warsztatów, które już takie ubezpieczenie posiadają. Dajemy Państwu możliwość porównania zakresu ubezpieczenia oraz wysokości składki. Jesteśmy przekonani, że proponowane rozwiązanie może okazać się korzystniejsze i pozwoli na podjęcie decyzji o wyborze nowej polisy na kolejny rok ubezpieczeniowy.

W jaki sposób kształtują się koszty ubezpieczenia OC?

Wysokość składki ubezpieczeniowej zależy w głównej mierze od zakresu ochrony i pułapu sumy gwarancyjnej, do wysokości której odpowiada ubezpieczyciel. Co więcej pod uwagę brana jest wysokość przewidywanego rocznego obrotu i wartość tzw. udziałów własnych potrącanych przez towarzystwo z wypłaconego odszkodowania. W prezentowanym programie wygląda to następująco:

tabela oc(1)

Dla warsztatów, których obrót przekroczył 2.000.000,00 PLN składka ustalana jest indywidualnie. Składka ubezpieczeniowa za ubezpieczenie za 12-miesięczny okres ubezpieczenia płatna jest jednorazowo.

Jakie zalety posiada ubezpieczenie OC dla warsztatów?

  • Program autorski z niedostępnym dla innych warsztatów samochodowych zakresem ubezpieczenia [tylko warsztaty współpracujące z portalem DobryMechanik.pl mają możliwość skorzystania z oferty];
  • Pełna obsługa brokerska obejmująca wsparcie w przypadku powstania szkody;
  • Wiodący ubezpieczyciel Hestia – gwarancja bezpieczeństwa i szybkiej obsługi szkodowej;
  • Prosty sposób zawarcia umowy ubezpieczenia – minimum formalności w związku z samodzielnym wyborem składki i sumy ubezpieczenia, a w efekcie szybkie wystawienie polisy;
  • Atrakcyjna cena ubezpieczenia.

Jeśli masz pytania, nasz doradca odpowie na wszystkie i pomoże Ci dobrać odpowiedni zakres ubezpieczenia.

kom.: 503 758 803

Wyniki konkursu „Zostań ekspertem DobryMechanik.pl”

W lipcu 5 warsztatów samochodowych rozpoczęło wakacje z miesięcznymi pakietami promującymi PREMIUM, w nagrodę za udzielenie największej ilości odpowiedzi na pytania klientów związane z usterkami i eksploatacją samochodów poprzez sekcję Zapytaj Mechanika. Poniżej prezentujemy listę zwycięzców.

1. Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
2. Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych Landyzone
3. Mobilna autodiagnostyka komputerowa
4. Auto-Serwis Michał Mazur
5. AUTOMECHANIKA 24H

Fundatorem kolejnych 5 pakietów promujących PREMIUM za udzielanie odpowiedzi na pytania w lipcu jest Total. Zachęcamy do dalszego dzielenia się wiedzą!

Jak umyć silnik i jego osprzęt

Najbardziej popularnymi powodami dla których klienci decydują się na mycie komory silnika są względy estetyczne, np. przed sprzedażą samochodu, oraz w sytuacji gdy z silnika zauważalny jest wyciek oleju. Aby poprawnie zlokalizować miejsce wycieku i skutecznie usunąć usterkę, w pierwszej kolejności należy oczyścić cały silnik, aby wyraźnie widzieć źródło wydobywającego się oleju. To właśnie wyciekający olej silnikowy jest najczęstszym powodem zleceń mycia komory silnika zarejestrowanych przez portal dobrymechanik.pl.

Jednak nie każdy warsztat świadczy usługę mycia komory silnika, a okazuje się, że można to zrobić ogólnie rzecz biorąc na dwa sposoby. Pierwszy sposób, to najprostsze spryskanie wszystkiego co jest pod maską specjalnym preparatem do czyszczenia silnika, odczekanie wymaganego czasu i spłukanie brudu ze specyfikiem wodą pod ciśnieniem. Czynność tę można wykonać kilkukrotnie pod rząd, dla uzyskania lepszego efektu. Do lokalizacji wycieków oleju w celu uszczelnienia silnika metoda ta powinna być wystarczająca, a sama praca nie wygląda na zbytnio męczącą i czasochłonną. Zobaczcie jak poradził sobie z tym preparat Moje Auto pokazany na filmie Pana Michała Miłowskiego.

Warto dodać, że silnik po myciu nie powinien być od razu uruchamiany, a aby przyspieszyć proces schnięcia warto przedmuchać jego elementy sprężonym powietrzem z kompresora. Zbierająca się na przewodach, przy kostkach i innych elektrycznych elementach woda, zostanie szybko usunięta, ograniczając możliwość zwarcia i przyspieszy czas oczekiwania klienta na samochód.

Drugi sposób, to autodetailing. Jest to już czasochłonna metoda, składająca się z wielu etapów i wykorzystująca różnego rodzaju środki chemiczne, w zależności od typu silnika i materiałów w nim występujących. Okazuje się, że do poprawnego wyczyszczenia każdego elementu pod maską potrzeba by kilku preparatów różnego rodzaju. Zobaczcie jak w praktyce wygląda detailingowe mycie komory silnika w wykonaniu MX NOWICKI.

Wydaje Wam się, że temat został wyczerpany? Nic bardziej mylnego. Zobaczcie co na ten temat ma do powiedzenia SWAG TV AUTODETAILING. Do pełnego zrozumienia o czym opowiada prezenter potrzeba by encyklopedii chemii i kosmetyków samochodowych. Takie czyszczenie centymetra po centymetrze to mozolna praca, ale czego nie robi się, aby silnik wyglądał jak nowy.

O ile do takiego autodetailingu potrzebne jest odpowiednie stanowisko z oświetleniem, to najprostszy sposób mycia komory silnika może być wykonywany niemal w każdym warsztacie samochodowym, a pierwszy materiał filmowy pokazuje, jak łatwa może być kolejna usługa jaką świadczy Wasz warsztat.

Środki czyszczące silnik mają za zadanie walczyć ze smarem, olejem i innymi rodzajami zabrudzenia wszechobecnymi w warsztacie, na elementach samochodu, a następnie na narzędziach za pośrednictwem Waszych dłoni. W takim razie, jak takie środki radzą sobie w roli środka do czyszczenia narzędzi czy wymontowanych części? Odpowie Wam na to pytanie test środków czyszczących wykonany przez Majsterkowo.

A Wy jakie macie doświadczenia z myciem silników? Zajmujecie się tym na co dzień, czy tylko okazjonalnie umyjecie klientowi silnik w celu znalezienia wycieku? Dajcie znać w komentarzu!