Od 1 września wszystkie wizyty z portalu Dobrymechanik.pl będą umawiane automatycznie. Z tego powodu kluczowe dla dalszej współpracy jest poprawne ustawienie dostępności terminów w Zilo, który jest połączony z kalendarzem widocznym na wizytówce warsztatu. W dalszych krokach pokazujemy:

  • jak ustawić dostępność terminów w kalendarzu Zilo
  • w jaki sposób będą umawiać się klienci do warsztatu przez DobryMechanik.pl
  • gdzie pojawi się informacja o wizycie i kliencie
  • w jaki sposób dostaniesz powiadomienie i przypomnienie o nowej wizycie

Zobacz instrukcję w formie video:

Jak ustawić dostępność terminów w Zilo?

W celu umożliwienia automatycznego umawiania wizyt na naprawy mechaniczne, zaloguj się na swoje konto Zilo i przejdź do zakładki Stanowiska w rozwijanym menu w prawym górnym rogu. Zmień zakładkę na Usługi i aktywuj Naprawy i usterki z kategorii Mechanika ogólna. Ustawiając czas Opóźnienia decydujesz ile czasu co najmniej musi upłynąć od zgłoszenia wizyty do rozpoczęcia jej realizacji na warsztacie. 

Kolejnym krokiem jest konfiguracja stanowiska. Po zmianie zakładki na Stanowiska kliknij Plus w lewym górnym rogu. Nadaj nazwę i zaznacz Widoczne w DM. Następnie wypełnij odpowiednie pola. Godziny przyjęć określają czas kiedy klient może podstawić samochód. Nie jest to równoznaczne z podjęciem pracy przez mechaników.

W jaki sposób będą umawiać się klienci do warsztatu

W sekcji umawiania wizyt na wizytówce Twojego warsztatu pojawi się kategoria Naprawy i usterki. Kierowca wybiera dzień i godzinę wizyty oraz uzupełnia wymagane dane dotyczące pojazdu. 

W kolejnym kroku kierowca podaje dane samochodu i potwierdza wizytę kodem z SMS. 

Gdzie pojawi się informacja o wizycie i kliencie

Wizyta ze wszystkimi informacjami zostanie przypisana do wybranego stanowiska i jego kalendarza i będzie od razu widoczna w Zilo.

W jaki sposób dostaniesz powiadomienie i przypomnienie o nowej wizycie?

Po umówieniu wizyty przez kierowcę, natychmiast dostaniesz powiadomienie o nowej wizycie na e-mail oraz SMS.

Każdego dnia, którego masz umówione naprawy w Zilo, o 7 rano otrzymasz SMS o ilości czekających wizyt.

Jak zablokować stanowisko?

W przypadku np. urlopu mechanika, istnieje możliwość zablokowania wybranego stanowiska. W tym celu kliknij plus pod nazwą stanowiska, tak jak podczas dodawania nowej wizyty. Wybierz opcję Oznacz jako niedostępny

 

Czy artykuł był pomocny?
TakNie