Test obcinaka do rur karbowanych Knipex TwistCut

Jedna z ostatnich propozycji Knipex’a na rok 2019 trafiła na nasz warsztatowy stół. Jest nią TwistCut – obcinak do rur karbowanych. Mimo, że narzędzie to częściej znajdzie zastosowanie w budownictwie, to ma ono także swoje pole do popisu w samochodzie.

Patrząc z zewnątrz mogłoby się wydawać, że rurki karbowane nie występują w samochodzie. Okazuje się jednak, że pod deską rozdzielczą znajdują się wiązki przewodów, zabezpieczone taką właśnie rurką. Nie mieliście okazji rozbierać deski rozdzielczej? To rzućcie okiem pod maskę. Tam też nie trzeba długo szukać, aby znaleźć rurki karbowane. Obcinak TwistCut zabezpieczony jest przed otwarciem niebieską przesuwką.

Nawet gdybyście pozostawili obcinak otwarty, nie stwarza on praktycznie żadnego zagrożenia. Ostrza ukryte są pomiędzy dwoma metalowymi prowadnicami widocznymi na zdjęciu. Prowadnice te precyzyjnie prowadzą ostrze po zewnętrznej ściance rurki, dzięki czemu nie powstają ostre krawędzie wewnątrz osłony. Urządzenie to obsługuje rury o średnicy 13-32 mm, a szersze rozmiary nie zmieszczą się w prowadnice uniemożliwiając płynne i poprawne cięcie.

Uzyskana krawędź jest gładka, bezpieczna i wygląda profesjonalnie. Taki efekt jest praktycznie niemożliwy do uzyskania przy użyciu popularnego „tapeciaka”.

Obcinak Knipex TwistCut docenimy szczególnie w przypadku obrabiania rurek z puszczonymi wewnątrz przewodami. Docinanie takiej osłony nożem jest zdecydowanym proszeniem się o kłopoty. Pracując na samochodzie z reguły będziemy pracować z wiązkami elektrycznymi.

Narzędzie na tyle łatwo tnie materiał, a prowadnice trzymają krawędzie, że ucięcie jednego pierścienia z rurki karbowanej nie stanowi problemu. To jasno pokazuje pewność i precyzję działania.

Jak zawsze do opisu załączamy materiał wideo, na którym widać narzędzie w akcji. Zachęcamy do oglądania.

To proste narzędzie może usprawnić pracę w kolejnych obszarach samochodu, a na pewno niewiele osób jeszcze wie o jego istnieniu. Dajcie znać w komentarzu co o tym sądzicie i podzielcie się ze znajomymi mechanikami!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *