Z prowadzonych przez DobryMechanik.pl statystyk wynika, że prawie połowa osób, które poszukują usług mechaniki pojazdowej, robi to poza godzinami pracy warsztatów. W dużej mierze kierują się opiniami, które można znaleźć w sieci i ukierunkowują się na łatwe umówienie wizyty online, bez konieczności wykonywania połączeń telefonicznych. Jak to wykorzystać i dlaczego udostępnianie klientom kalendarza online to dobry pomysł? Podpowiadamy!

W jakich godzinach klient szuka warsztatu

Stale analizujemy różne parametry dotyczące funkcjonowania strony DobryMechanik.pl i zwyczajów klientów, aby jak najlepiej dostosowywać naszą ofertę do realiów rynku i jak najskuteczniej wspierać warsztaty w pozyskiwaniu nowych zleceń.

Z naszych danych wynika, że:

  • 44% klientów szuka warsztatu na stronie DobryMechanik.pl po godzinie 17:00

Wnioski z danych statystycznych – co z tego wynika

Warsztaty, które udostępniają klientom wygodny formularz do umawiania wizyt przez Internet, mają znacznie większe szanse na pozyskiwanie zleceń niż warsztaty, w przypadku których jedyną formą rezerwacji terminu jest wykonanie połączenia telefonicznego. 

Brak kalendarza online może skutkować tym, że osoby zainteresowane usługami wybiorą konkurencję, gdzie umówienie się na wizytę będzie łatwiejsze i możliwe również wieczorem oraz w weekend. Wynika to również z ogólnej tendencji wśród użytkowników Internetu, w ramach której ludzie dążą do załatwiania spraw w sposób maksymalnie uproszczony, automatyczny i bezkontaktowy.

Kalendarz online w warsztacie samochodowym – dlaczego warto?

Udostępnianie klientom wygodnego terminarza do umawiania się na wizyty w warsztacie niesie za sobą więcej korzyści niż łatwiejsze pozyskiwanie większej liczby zleceń. Dzięki temu, że kalendarz dostępny jest 24h na dobę, warsztat nie traci klientów. To jednak niejedyny benefit.

Warto mieć na uwadze również plusy takie jak:

  • ograniczenie liczby klientów, którzy zapominają o wizytach

Osoby, które umawiają się online na wizytę w warsztacie otrzymują automatycznie powiadomienie o terminie i godzinie swojej rezerwacji oraz przypomnienie o niej. Znacznie redukuje to liczbę klientów, którzy nie przyjeżdżają w ustalonym czasie, jednocześnie nie odwoławszy wizyty. Minimalizuje to liczbę przestojów.

  • realna oszczędność czasu

Internetowy system umawiania klientów na wizyty w serwisie ogranicza liczbę telefonów, czasu spędzonego na rozmowach telefonicznych i czasu poświęconego na samodzielne prowadzenie kalendarza z rezerwacjami. To z kolei więcej czasu na zajęcie się innymi czynnościami i działaniami, które przekładają się na wypracowanie zysku.

  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Zaoferowanie klientom możliwości wygodnego i nieangażującego rezerwowania wolnych terminów to wyjście naprzeciw ich potrzebom. Korzystnie wpływa na wizerunek warsztatu, który postrzegany jest jako nowoczesny i przystępny. Klient zyskuje poczucie bycia ważnym i wie, że jego potrzeby są brane pod uwagę. To dobry wstęp do budowania zaufania do marki.

Mając na uwadze wszystko, o czym wspominamy powyżej, stworzyliśmy Zilo – wygodne narzędzie z kalendarzem online, w którym sam wskazujesz wolne terminy i w łatwy sposób nimi zarządzasz. Zajrzyj tutaj i sprawdź jego możliwości już dziś.

Czy artykuł był pomocny?
TakNie