Zmiany, jakie w ostatnich latach zaszły w branży zupełnie zmieniły specyfikę prowadzenia warsztatu samochodowego. Odnalezienie się w nowej rzeczywistości może być trudne, ale na szczęście nie jest niemożliwe
Technologia zmienia się dużo szybciej niż dawniej, a wraz z nią – oczekiwania i potrzeby klientów warsztatów samochodowych. Prowadzenie firmy w takiej rzeczywistości wymaga od właścicieli serwisów czujności i świadomości, że wszystkie zmiany na rynku wymagają szybkiej reakcji. I to bez względu na to, czy w branży funkcjonują rok, czy dziesięć lat. Doświadczenie przestaje już być być największym atutem, bo klienci wiedzą, że auta produkowane przed dekadą konstrukcyjnie są zupełnie różne od tych, które z fabryk zjechały niedawno.
Co jest ważne dla klientów?
Wysoka jakość usług to nie jedyna rzecz, na którą zwracają dziś uwagę klienci. Wielkie znaczenie mają też czynniki, które przez wielu właścicieli warsztatów były dotąd traktowane nieco po macoszemu – wystrój poczekalni, możliwość uzyskania fachowych porad na temat eksploatacji auta, a nawet uprzejmość, której w wielu firmach niestety brakuje. Część właścicieli serwisów wciąż nie zdaje sobie też sprawy ze zmian, jakie zaszły na rynku, pozostali zaś zastanawiają się, czy poradzą sobie ze wszystkimi wyzwaniami związanymi z prowadzeniem warsztatu w dzisiejszych czasach.
Jak nadążyć za zmianami?
A tych jest naprawdę niemało, bo zajęcie to wymaga, poza znajomością branży, także biegłości w działaniach marketingowych, prowadzeniu finansów i wielu innych dziedzinach. Z przedsiębiorcami, którzy mają świadomość tych zmian spotykam się często w ramach swojej pracy. Zauważyłem, że można podzielić ich na dwie grupy. Tych, którzy nie wahają się przed rozpoczęciem współpracy, wiedząc, że samodzielne wdrożenie nowych rozwiązań do swojego warsztatu to ryzykowne i czasochłonne zadanie oraz tych, którzy nadal mają pewne wątpliwości. Drudzy boją się tego, że ich warsztat zamieni się w filię cudzej firmy, a oni z właścicieli staną się pracownikami wykonującymi odgórnie przydzielone zadania.
Co oferujemy?
Euromaster nie jest jednak kolejną siecią franczyzową opartą na centralnym zarządzaniu. Naszym Partnerom udostępniamy jedynie know-how, które pomoże im wypracować wysoką jakość obsługi klienta i osiągać wspólnie ustalone cele. Wdrażając je, nie narzucamy właścicielom warsztatów swoich pomysłów, a ułatwiamy znalezienie własnych. Wspieramy i doradzamy naszym partnerom korzystając z siły i przewagi jaką daje nam bycie siecią.
Na kogo czekamy?
Dlatego podczas spotkań z potencjalnymi Partnerami najważniejsze dla mnie jest to, by po rozpoczęciu współpracy nadal czuli się osobiście odpowiedzialni za rozwój swojej firmy. Pytania o to, jak zmieni się jego rola po podpisaniu umowy i co będzie ono oznaczało dla jego warsztatu są dla mnie kluczowe. Dzięki nim wiem, że dla danego kandydata ważne są nie tylko bezpośrednie i szybko widoczne korzyści ze współpracy, ale też to, jak wpłynie ona na jego firmę w długofalowym ujęciu.