Zmiany, jakie w ostatnich latach zaszły w branży zupełnie zmieniły specyfikę prowadzenia warsztatu samochodowego. Odnalezienie się w nowej rzeczywistości może być trudne, ale na szczęście nie jest niemożliwe

Technologia zmienia się dużo szybciej niż dawniej, a wraz z nią – oczekiwania i potrzeby klientów warsztatów samochodowych. Prowadzenie firmy w takiej rzeczywistości wymaga od właścicieli serwisów czujności i świadomości, że wszystkie zmiany na rynku wymagają szybkiej reakcji. I to bez względu na to, czy w branży funkcjonują rok, czy dziesięć lat. Doświadczenie przestaje już być być największym atutem, bo klienci wiedzą, że auta produkowane przed dekadą konstrukcyjnie są zupełnie różne od tych, które z fabryk zjechały niedawno.

 

Co jest ważne dla klientów?

Zrzut ekranu 2017-02-13 o 09.52.22

Wysoka jakość usług to nie jedyna rzecz, na którą zwracają dziś uwagę klienci. Wielkie znaczenie mają też czynniki, które przez wielu właścicieli warsztatów były dotąd traktowane nieco po macoszemu – wystrój poczekalni, możliwość uzyskania fachowych porad na temat eksploatacji auta, a nawet uprzejmość, której w wielu firmach niestety brakuje. Część właścicieli serwisów wciąż nie zdaje sobie też sprawy ze zmian, jakie zaszły na rynku, pozostali zaś zastanawiają się, czy poradzą sobie ze wszystkimi wyzwaniami związanymi z prowadzeniem warsztatu w dzisiejszych czasach.

 

Jak nadążyć za zmianami?

Zrzut ekranu 2017-02-13 o 09.52.41

A tych jest naprawdę niemało, bo zajęcie to wymaga, poza znajomością branży, także biegłości w działaniach marketingowych, prowadzeniu finansów i wielu innych dziedzinach. Z przedsiębiorcami, którzy mają świadomość tych zmian spotykam się często w ramach swojej pracy. Zauważyłem, że można podzielić ich na dwie grupy. Tych, którzy nie wahają się przed rozpoczęciem współpracy, wiedząc, że samodzielne wdrożenie nowych rozwiązań do swojego warsztatu to ryzykowne i czasochłonne zadanie oraz tych, którzy nadal mają pewne wątpliwości. Drudzy boją się tego, że ich warsztat zamieni się w filię cudzej firmy, a oni z właścicieli staną się pracownikami wykonującymi odgórnie przydzielone zadania.

 

Co oferujemy?

Euromaster nie jest jednak kolejną siecią franczyzową opartą na centralnym zarządzaniu. Naszym Partnerom udostępniamy jedynie know-how, które pomoże im wypracować wysoką jakość obsługi klienta i osiągać wspólnie ustalone cele. Wdrażając je, nie narzucamy właścicielom warsztatów swoich pomysłów, a ułatwiamy znalezienie własnych. Wspieramy i doradzamy naszym partnerom korzystając z siły i przewagi jaką daje nam bycie siecią.


 

 

Na kogo czekamy?

Dlatego podczas spotkań z potencjalnymi Partnerami najważniejsze dla mnie jest to, by po rozpoczęciu współpracy nadal czuli się osobiście odpowiedzialni za rozwój swojej firmy. Pytania o to, jak zmieni się jego rola po podpisaniu umowy i co będzie ono oznaczało dla jego warsztatu są dla mnie kluczowe. Dzięki nim wiem, że dla danego kandydata ważne są nie tylko bezpośrednie i szybko widoczne korzyści ze współpracy, ale też to, jak wpłynie ona na jego firmę w długofalowym ujęciu.

Zrzut ekranu 2017-02-13 o 09.52.54

Czy artykuł był pomocny?
TakNie