Czytanie opisu warsztatu to często pierwszy kontakt potencjalnego klienta z firmą. Treści, które przekazujemy, powinny budzić zaufanie, budować ekspercki wizerunek, a przede wszystkim realnie odpowiadać na potrzeby klienta. Podpowiadamy, jak opisać warsztat tak, aby opracowana prezentacja była solidnym elementem marketingu w sieci. I sprzyjała pozyskiwaniu nowych klientów.

Z artykułu dowiesz się:

  • na co zwracać uwagę, opisując swój warsztat w Internecie
  • jak pisać, aby nie zniechęcić odbiorcy
  • jakich błędów unikać
  • gdzie szukać wsparcia fachowców

Uczyń opis odpowiedzią na potrzeby i pytania klientów

Pamiętaj, że dobrze przygotowany opis to nie przedstawienie firmy jako takiej, ale tego co możemy zrobić dla klienta i jak rozwiążemy problemy, które napotkał. Pisz konkretnie, przekazując informacje, co klient zyska, kiedy zdecyduje się na usługi Twojego warsztatu. Zamiast ogólnych stwierdzeń typu „Mamy duże doświadczenie w naprawie samochodów elektrycznych”, napisz „W ciągu minionego roku naprawiliśmy skutecznie kilkadziesiąt aut elektrycznych, a nasi fachowcy odbyli certyfikowane szkolenie w tym zakresie. Dzięki wiedzy i praktyce jesteśmy w stanie poradzić sobie nawet z najbardziej skomplikowanymi problemami, które trapią Twojego elektryka”.

opis warsztatu samochodowego porady
Przykład

Zadbaj o unikalną treść

Wszystkie opisy powinny być w 100% oryginalne i nie kopiowane z innych stron. Bardzo podoba Ci się opis konkurencji? Potraktuj go jako inspirację, ale nie ściągaj cudzego tekstu. Duplikowanie treści grozi nie tylko konsekwencjami natury prawnej, ale również nałożeniem przez Google filtrów i kar, a w skrajnych przypadkach nawet usunięciem strony z wyników wyszukiwania.

Pisz prostym zrozumiałym językiem

Jakkolwiek branża napraw samochodowych jest specyficzna i uzasadnia zastosowanie w opisie firmy i usług fachowych określeń, staraj się nie używać ich tam, gdzie nie jest to konieczne. Postaw na łatwą do zrozumienia treść przekazaną w prostej formie. Treści naszpikowane skomplikowanym słownictwem branżowym mogą okazać się dla odbiorców zbyt mało przystępne.

Unikaj utartych frazesów

Określenia typu „najwyższa jakość oferowanych usług” i „oferta dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta” nie niosą za sobą żadnego konkretnego ładunku informacyjnego. Nie zachęcą do skorzystania z usług, a na pewno znudzą czytelnika. Potencjalny klient, który trafi na opis firmy naszpikowany tego rodzaju określeniami, najprawdopodobniej nie doczyta go nawet do końca. Współcześni odbiorcy usług są coraz bardziej świadomi. Cenią skonkretyzowany czytelny przekaz.

przykłady opisu warsztatu
Przykład

Przygotuj treści rzetelnie

Nie pisz treści „na kolanie”. Potencjalni klienci szybko wyłapią niechlujstwo w przygotowaniu opisów i mogą potraktować to jako brak profesjonalizmu i szacunku do odbiorcy. Przemyśl, co chcesz przekazać, zaplanuj strukturę swoich tekstów i kolejność przekazywanych informacji. Jeśli masz wątpliwości co do stylistyki treści, skonsultuj się przed publikacją z kimś kompetentnym w tym zakresie.

Nie zapomnij o czytelnych nagłówkach

Podziel tekst na poszczególne sekcje i rozdziel je nagłówkami. Potok zdań zapisanych bez wizualnych przerywników jest uciążliwy w czytaniu. Pamiętaj też, że wielu odbiorców jedynie scrolluje treści w sieci, nie wczytując się w nie wnikliwie. Konkretne chwytliwe nagłówki mogą zwrócić uwagę i zatrzymać ją przy najistotniejszych dla potencjalnego klienta informacjach. Nie zapominaj, że dobry nagłówek musi mieć rozwinięcie w profesjonalnie przygotowanym opisie.

Pamiętaj o odpowiedniej długości tekstu

Tekst nie może być zbyt długi, aby nie nudził odbiorcy. Nadmiernie obszerna treść może utrudniać też odszukanie w niej najistotniejszych kwestii. Lakoniczny krótki opis również nie jest dobrym rozwiązaniem. Może być zbyt ogólny i sprawiać wrażenie napisanego od niechcenia. Treści powinny mieć umiarkowaną długość – na tyle rozbudowaną, by dobrze odpowiadać na potrzeby klienta i na tyle zwięzłą, by nie zniechęcić go do czytania.

Skorzystaj ze wsparcia fachowców

W DobryMechanik.pl pomagamy tworzyć opisy, które trafiają do wizytówek współpracujących warsztatów. Nasi specjaliści pomagają w opracowaniu treści, wyeksponowaniu w niej najważniejszych kwestii, doborze zdjęć i innych marketingowych aspektach opracowania treści. Doradzamy, wspieramy, dzielimy się swoją wiedzą – wszystko po to, aby razem z Tobą pracować na sukces Twojego warsztatu. 

Czy artykuł był pomocny?
TakNie