Zima kalendarzowa zbliża się wielkimi krokami, a jak wygląda sytuacja za oknem? Pogoda pokazała już, że żarty się kończą, a czasu na przygotowanie samochodu na zimę jest co raz mniej. […]
Mechanik bez narzędzi, jest jak chirurg bez skalpela, czy strażak bez gaśnicy – w większości przypadków, nieskuteczny. Powiedzenie „skąpy traci dwa razy” może być bardzo na miejscu. Jak dobrze wiecie, […]
Jednym z podstawowych parametrów silnika o zapłonie iskrowym, czyli popularnie mówiąc „benzyniaka”, jest skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Bardzo istotnym jest, aby mieszanka ta była jak najbliższa stechiometrycznej. Czyli do spalenia 1 […]
Dobry mechanik powinien znać samochody „od stóp do głów”. Takimi stopami, a raczej butami samochodu są opony. Ogólnie rzecz biorąc, można zauważyć, że cena opon rośnie wraz z ich średnicą […]
Układ recyrkulacji spalin – wymysł ekologów, który wyposażył silniki samochodowe w kolejny element narażający właścicieli na koszty. Koszty, i to nie małe, szczególnie w przypadku niedoboru wiedzy i doświadczenia mechanika, który […]
Mamy już listopad, więc rozpoczyna się gorący okres w warsztatach wulkanizacyjnych jak i samochodowych. Temperatura i pogoda za oknem nie postawiła jeszcze wszystkich kierowców pod ścianą, zmuszając do wymiany ogumienia […]
Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii związanych z jego budową, eksploatacją […]
To możliwe tylko na Youtube 🙂 Zobacz, jak zawodowo wymienia rozrząd ekipa z Auto-Tech z Legnicy. Jeśli nie lubicie wyważać otwartych drzwi, to każdy dobry mechanik powinien obejrzeć materiał.
TDI to najbardziej ukochany przez polaków silnik. Mało pali, jest trwały i przede wszystkim – zrobił go Volkswagen. Oczywiście mówimy o każdym tedeiku, który powstał przed 2009 rokiem. Od 2009 […]