Jakie wybrać i jak regulować zawieszenie gwintowane?

Wymiana standardowego zawieszenia na zawieszenie sportowe to taki rodzaj tuningu, który w Polsce zdaje się nie mieć uzasadnienia. Wszechobecne ubytki w drodze, zmiany nawierzchni, koleiny i progi zwalniające oraz nierówne torowiska skutecznie odbierają komfort jazdy takim samochodem. Mimo to, cieszy się on dużą popularnością a wrażenia wizualne są warte każdych pieniędzy. Często bardzo popularne modele, które widzimy codziennie na drogach do znudzenia, po wymianie felg na większe i obniżeniu zawieszenia zmieniają zupełnie postrzeganie samochodu. Warto pamiętać o jednym, o czym pewnie często zapominają młodzi klienci Waszych warsztatów. Ważniejsze jest bezpieczeństwo podczas prowadzenia takiego pojazdu, niż jego super prezencja pod uczelnią, bo w najgorszym wypadku, jego samochód może bardzo ładnie prezentować się w rowie. Jeżeli klient zdecyduje się na zmianę zawieszenia najniższym kosztem, warto podzielić się z nim swoim doświadczeniem, a jeżeli temat ten jest Wam obcy, to warto posłuchać kogoś, kto zgłębił go bardziej.

Z doświadczenia wiemy, że nie każdy warsztat do którego umawiamy klientów podejmuje się regulacji zawieszenia gwintowanego, a jest to konieczne po jego zamontowaniu. Producent zawieszenia Bilstein zaprasza na krótki materiał, w którym przedstawiono montaż takiego zawieszenia na przykładzie Volkswagena Golfa V.

Informacje odnośnie regulacji zawieszenia i jej wpływu na bezpieczeństwo jazdy możecie poszerzyć oglądając materiał od Miłośników czterech kółek, gdzie dodatkowo dzielą się informacją na temat konserwacji tego typu zawieszenia, aby niemały wydatek nie okazał się porażką po pierwszej porządnej zimie.

A na zakończenie to co najważniejsze – czyli jak zachowuje się samochód z obniżonym zawieszeniem w przypadku gdy droga jest równa. Zapraszamy do materiału Auto Accessories Garage, gdzie dokonano porównania przejazdów BMW e90, przy różnych typach zawieszenia.

Z naszej strony możemy powiedzieć Wam, że zdarza nam się umawiać klientów na montaż takiego zawieszenia, jak również na jego jak najszybszy demontaż, po zmianie właściciela pojazdu. A jak sytuacja wygląda w Waszych warsztatach? Czy mamy tu fanów gwintu i jazdy na glebie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *