Wydawać by się mogło, że w obecnej dobie komputerów zarządzanie serwisem poprzez prowadzenie zeszytu nie jest już spotykane. Przedstawiciele Dobrymechanik.pl odwiedzili setki serwisów samochodowych w całej Polsce i okazuje się, że w niektórych warsztatach zeszyt jest nadal w modzie. Czy to obawa przed komputeryzacją, cięcie kosztów czy przyzwyczajenie? Obecne narzędzia dzięki sprawnemu zarządzaniu pozwalają zarabiać więcej i dogłębnie analizować funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Dodatkowe kopie zapasowe zapewniają stały dostęp do bezcennych danych, a zniszczonego zeszytu niestety nie da się w pełni odtworzyć. Aby pomóc w wyborze tego pierwszego oprogramowania warsztatowego, lub zaktualizowania obecnego, Dobrymechanik.pl porównał oferty obecnych na polskim rynku oprogramowań do zarządzania serwisem samochodowym.

Desktop czy SaaS?

Oprogramowania do zarządzania serwisem samochodowym podzielić można w zależności od miejsca  przechowywania danych i lokalizacji samego softu. W tabeli porównawczej umieszczono kolumnę opisaną jako Desktop/SaaS.

W przypadku oprogramowania Desktopowego mamy na myśli program, który jest dostarczany przez producenta np. na płycie CD/DVD lub należy go pobrać i zainstalować na komputerze. Dostęp do oprogramowania jest możliwy jedynie na komputerze, na którym zostało ono zainstalowane. Czy jeden program zainstalować można na jednym, czy wielu komputerach zależy od producenta i wykupionej licencji. Niewątpliwą zaletą tego typu oprogramowania jest stały dostęp do aplikacji niezależny od połączenia z internetem. W przypadku awarii sieci nadal można zarządzać serwisem. Minusem jest konieczność korzystania zawsze z komputera, na którym wcześniej zostało zainstalowane oprogramowanie. Większość oprogramowań desktopowych posiada dostęp do tzw. Chmury, w której zapisywane są istotne dane. W przypadku problemów z komputerem, kopia zapasowa tworzona jest na internetowym dysku.

SaaS to skrót od Software as a Service, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „oprogramowanie jako usługa”. Cała aplikacja znajduje się na komputerach dostawcy usługi, a oprogramowanie udostępniane jest za pomocą internetu. Program przyjmuje wtedy postać strony internetowej z indywidualnym kontem do logowania serwisu samochodowego. Z reguły korzystanie z takich usług rozliczane jest na zasadzie abonamentu. Niewątpliwą zaletą tego typu oprogramowania jest dostęp do konta warsztatu z dowolnego komputera. Wadą zaś konieczne stabilne połączenie z internetem.

Producenci oprogramowania do zarządzania serwisem samochodowym

Pod uwagę wzięliśmy 10 najpopularniejszych oprogramowań warsztatowych dostępnych na rynku w 2019 roku. W 2021 pojawiła się pierwsza wersja stale rozwijanego oprogramowania ZILO współpracującego z portalem Dobrymechanik.pl

W kolejności losowej:

  • PAS24 – Desktopowy produkt od sieci ProfiAuto z dostępem do chmury. Nowoczesny graficzny interfejs ściśle związany z barwami ProfiAuto. Możliwość korzystania z oprogramowania także za pomocą aplikacji na smartfona. Wyposażony we wszystkie podstawowe funkcje opisane w tabeli porównawczej.
  • eSOWA – (Elektroniczny System Obsługi Warsztatu). Desktopowe oprogramowanie polecane przez Inter Cars, sieci Perfect Service czy Q-service. Integracja z katalogiem IC. Wyposażone we wszystkie podstawowe funkcje opisane w tabeli porównawczej.
  • Warsztat24 – kolejne desktopowe oprogramowanie posiadające szereg podstawowych branych przez nas pod uwagę funkcjonalności. Producent deklaruje już ponad 3000 wdrożeń.
  • Integra  Car 7 – bardzo rozbudowane desktopowe oprogramowanie, które również posiada warsztatową aplikację mobilną do zarządzania zleceniami. Budowa modułowa pozwalająca dopasować program do specyfiki wykonywanych usług. Aplikacja D-code pobiera z dowodu rej. także dane kierowcy.
  • Asystent Warsztat 2020 – produkt firmy Meteoryt, która posiada wiele oprogramowań w zależności od rodzaju prowadzonej działalności. Interfejs graficzny a’la Windows. Oprogramowanie również posiada wszystkie podstawowe funkcje.
  • Warsztat 3.4 – to najnowsza wersja oprogramowania warsztatowego dostarczana przez firmę Algorytm S.C. W tym desktopowym narzędziu w podstawowych funkcjach niestety nie znajdziemy możliwości odczytywania kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego, a także nie załączymy zdjęcia do zlecenia. Jednak nie są to niezbędne elementy, aby dobrze zarządzać serwisem samochodowym.
  • Autoklient.pl – Jedno z dwóch oprogramowań SaaS w naszym zestawieniu. Jest to najprostsze z proponowanych narzędzie, jednak może okazać się wystarczające dla niewielkiego, prostego w zarządzaniu serwisu. Nie znajdziemy tu modułu przechowywania opon, czytnika kodu AZTEC, czy obsługi magazynu. Brakuje także wyceniarki napraw czy generatora faktur. Wystarczające narzędzie do tworzenia bazy klientów i pojazdów, komunikacji oraz planowania pracy mechaników.
  • Menadżer serwisu AUTO – Produkt firmy Serwisoft, sprzedającej oprogramowania do zarządzania także innymi działalnościami. Wersja AUTO jest wystarczająca do prowadzenia serwisu samochodowego, jednak trzeba pamiętać o braku modułu przechowywania opon, czytnika kodu AZTEC czy możliwości załączania zdjęć do zleceń.
  • Serwis GT PRO – Desktopowa propozycja firmy acomnex. Ten producent także nie ograniczył się do warsztatów samochodowych i swoje oprogramowania dostarcza również w innych branżach, jak np. fryzjerstwo. Cechą  programu charakterystyczną jest współpraca z Autodata. Oprogramowanie spełnia prawie wszystkie funkcje potrzebne do prowadzenia serwisu. Nie znaleźliśmy jednak wzmianki o możliwości wyceny kosztów napraw.
  • Warsztat – Produkt firmy Studio JZK, dostępny w wersji X9, Ultimate i PRO. Oprogramowanie to byłoby kompletne, gdyby nie zabrakło czytnika kodów AZTEC, który coraz częściej pojawia się u konkurencji. Nie znaleźliśmy też informacji o możliwości załączania zdjęć do zleceń.
  • ZILO – Program typu SaaS stworzony przez Dobrymechanik.pl w celu jeszcze większego ułatwienia pracy mechanikom i zautomatyzowania procesu umawiania kierowców. Początkowe wersje programu ograniczają się do podstawowych funkcjonalności, jednak największą jego zaletą jest automatyczne umawianie się klienta do współpracującego z portalem warsztatu samochodowego poprzez zintegrowany, stale aktualizowany kalendarz.

Opłata jednorazowa czy abonament? Aktualizacje?

Dość istotnym elementem wdrożenia nowego oprogramowania serwisowego jest sposób rozliczania się z dostawcą. W tabeli porównawczej podzielono serwisy na te z opłatą jednorazową oraz na abonament. Sposób rozliczania jest też mocno powiązany z tym, czy oprogramowanie jest desktopowe czy SaaS. Jak łatwo się domyślić, abonament z reguły obejmuje platformy SaaS, do których mamy dostęp przez stronę internetową. Brak wniesionych opłat powoduje zablokowanie konta, które nie może działać offline. W przypadku opłat jednorazowych, z reguły są to programy desktopowe (pobierane od producenta lub instalowane z płyty CD/DVD). Opłata ta jest często wyższa od abonamentu, jednak możemy korzystać z produktu bez ograniczeń czasowych i offline.

Trzeba także wspomnieć o aktualizacjach, bo na tym powinno zależeć każdemu rozwijającemu się serwisowi samochodowemu. W przypadku oprogramowań SaaS temat jest prosty. Stały dostęp do aktualnej wersji oprogramowania poprzez internet. Jeżeli producenci wprowadzą jakieś zmiany, od razu je zobaczymy. W przypadku wersji desktopowych roczne aktualizacje są z reguły w cenie. Za kolejne lata obowiązuje coroczna opłata aktualizacyjna, którą należy brać pod uwagę w ostatecznym rozrachunku. Ceny te wahają się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych. Podczas użytkowania oprogramowania może wystąpić potrzeba skorzystania ze wsparcia technicznego. Niektórzy producenci oferują je w cenie oprogramowania, inni żądają za nie kolejnych pieniędzy.  Więcej na ten temat poczytacie w akapicie Cena oprogramowania. Jeżeli serwis chce ciąć koszty związane z zarządzaniem, może kupić najtańsze oprogramowanie desktopowe, a w kolejnych latach nie płacić za aktualizacje. Narzędzie nadal powinno działać na starej wersji. Są też producenci, którzy umożliwiają wykupienie licencji czasowej w ramach abonamentu, lub wykup „na zawsze” po wyższej cenie. To też wydaje się ciekawym rozwiązaniem.

Najpopularniejsze funkcje

Prawie każde oprogramowanie dosłownie zasypuje klienta ilością funkcji. Czy z większości skorzystamy, ciężko stwierdzić. Postanowiliśmy więc wybrać najpopularniejsze i dość istotne z naszego punktu widzenia funkcje, które powinno spełniać kompletne oprogramowanie serwisu samochodowego.

  • Moduł SMS – coraz bardziej wymagający klienci potrzebują sprawnej komunikacji z serwisem. Moduł SMS jest niezbędnym narzędziem w dzisiejszych czasach. Pozwala na informowanie klienta o postępach i zakończeniu prac przy jego samochodzie, a także o promocjach czy zbliżającym się przeglądzie technicznym. Oprogramowania takie jak Menadżer serwisu AUTO czy Asystent Warsztat 2020 posiadają także funkcję komunikacji drogą e-mailową. W ZILO każda zmiana statusu naprawy wprowadzona przez mechanika do systemu skutkuje wysłaniem wiadomości SMS do kierowcy.
  • Terminarz – to chyba jeden z głównych powodów przeniesienia się z papierowego zeszytu do komputera. Pozycja obowiązkowa każdego oprogramowania. Dzięki możliwościom komputera, można określać także status zleconej usługi na m.in. do wykonania, w trakcie wykonania, czy do odbioru przez klienta.
  • Generator faktur – jakby nie patrzeć, firma bez możliwości wystawiania faktur nie może istnieć. Najlepiej, aby jedno narzędzie obsługiwało firmowe sprawy na wielu płaszczyznach, dlatego prawie wszystkie oprogramowania posiadają wbudowany moduł fakturowania. Prawie, ponieważ nie znaleźliśmy na ten temat wzmianki w oprogramowaniu SaaS Autoklient.pl.
  • Wycena napraw – ten moduł może się okazać niezwykle przydatny w przypadku niepewności co do ustalonych cen za wykonywane usługi. Wizyty w serwisach pokazały, że wielu mechaników swoje ceny dostosowuje do konkurencji lub wycenia je „na oko”. Oprogramowanie do zarządzania serwisem współpracujące z oprogramowaniem stricte warsztatowym pozwala wyceniać naprawy dokładnie i uczciwie. Do tego oszczędzając czas.
Podstawowe funkcje oprogramowania warsztatowego
  • Obsługa magazynu – moduł magazynu przyda się, gdy serwis wyposażony jest w magazyn. Magazynowanie części generuje dodatkowe koszty, zamrożenie kapitału i zajęcie powierzchni. Jednak największą zaletą jest brak opóźnień w pracy serwisu spowodowany oczekiwaniem na dostawy części. Moduł obsługi magazynu pozwala m.in. kontrolować jego stan, zamawiać odpowiednie ilości towaru oraz rezerwować części potrzebne do bieżącego zlecenia. Moduł ten jest niedostępny jedynie w platformie SaaS – Autoklient.pl
  • Planowanie pracy – przy zatrudnieniu kilku mechaników, odpowiednie rozplanowanie ich pracy pozwala skutecznie wykorzystać czas pracy i zwiększyć dochody serwisu.  Można ich także przyporządkować do konkretnych stanowisk czy czynności koniecznych do wykonania przy konkretnym samochodzie. Funkcja planowania pracy jest dostępna we wszystkich proponowanych przez nas rozwiązaniach.
  • Przechowanie opon – to ciekawy moduł dla serwisów, które świadczą właśnie tę usługę. Specjalnie przygotowany panel pozwala wprowadzać dane na temat opon klienta, przypisać mu np. numer rejestracyjny, a także przypisać miejsce na konkretnej półce w magazynie. Pozwala także wyliczyć koszt usługi np. na podstawie czasu składowania. Funkcji tej nie znaleźliśmy w zaledwie dwóch oprogramowaniach.
  • Czytnik kodu AZTEC – w biznesie liczy się czas, a i klient też nie lubi długo czekać na obsługę. Dlatego usprawnienie procesu wprowadzania danych z dowodu rejestracyjnego do komputera za pomocą funkcji dekodowania kodu AZTEC jest mile widziane. Okazuje się jednak, że zaledwie 6/10 rozważanych oprogramowań posiada ową opcję. Trzeba też pamiętać, że korzystanie z tej funkcji wiąże się z zakupem dedykowanego skanera, a to wydatek kilkuset złotych.
  • Zdjęcia do zleceń – załączanie zdjęć do zleceń mogłoby się wydawać w dzisiejszych czasach czymś oczywistym, jednak funkcji tej doszukaliśmy się zaledwie w połowie porównywanych oprogramowań. Funkcja ta co ciekawe, nie była wcale dostępna jedynie w najdroższych propozycjach. Oczywiście nie jest to niezbędne narzędzie do zarządzania serwisem, jednak warto fotografować samochód przed naprawą, aby mieć pogląd na jego stan w momencie odbioru od klienta. Zawsze wtedy łatwiej wybrnąć z ewentualnych oskarżeń o spowodowanie jakiś uszkodzeń.
Podstawowe funkcje oprogramowania warsztatowego

Dodatkowe funkcjonalności rzadziej spotykane

  • Moduł sklepu –  zdarza się, że duże serwisy samochodowe wyposażone są także w swój sklep motoryzacyjny. Moduł sklepu pozwala jednym narzędziem zarządzać także historią transakcji, listami zamienników, wystawiać faktury i paragony, tworzyć oferty a następnie sprzedawać produkty. Taki moduł znajdziemy np. w oprogramowaniu eSOWA.
  • Integracja z katalogiem części – dzięki dostępowi do katalogu z milionami części, mechanik może precyzyjnie dokonać wyceny usługi przy zastosowaniu produktów konkretnej marki. Istotny jest też fakt, że ceny tych części będą aktualne. Jak wiadomo, ogólnoświatowy rynek powoduje prawie codzienne zmiany cen części samochodowych i nie tylko.  Integrację z katalogiem zapewnia m.in. system eSOWA i Integra.  
  • Przechowalnia ogólna – usługa podobna do przechowalni opon, jednak nie jest ona typowo przystosowana do wprowadzania informacji jedynie o oponach. Moduł ten pozwala rozmieścić przechowywane przedmioty jak najskuteczniej w przechowalni, zapisując ich lokalizację oraz tworząc niezbędną dokumentację dla serwisu i klienta.Przechowalnie ogólną znajdziecie w oprogramowaniu Warsztat24.
  • Moduł umów – rożne wzory umów mogą się przydać w wielu sytuacjach. Umowy najmu pojazdów, wydawania samochodów zastępczych czy wspomnianego wcześniej przechowywania w przechowalni znajdziecie w oprogramowaniu Menadżer Serwisu od Serwisoft.

Cena oprogramowania

Niestety dla wielu klientów cena nadal jest głównym kryterium wyboru produktu. Według nas najważniejszy jest stosunek ceny do oferowanych funkcjonalności, a z tym bywa różnie. Może się okazać, że tylko 3 razy droższy produkt dostarczy nam 7 razy więcej funkcjonalności. Ważne jest też wybranie takich funkcji oprogramowania na których nam zależy, aby nie płacić za coś, czego nie używamy. Dlatego wiele firm tworzących oprogramowania warsztatowe sprzedaje swoje produkty jako moduły. Poniżej przedstawiamy ogólny zarys cen oferowanych oprogramowań, jednak ostateczna kwota będzie zależeć od typu serwisu samochodowego, oczekiwań klienta wobec oprogramowania, liczby stanowisk czy długości wykupowanej licencji. Niektóre firmy pozwalają przetestować oprogramowanie przed zakupem. To dobry moment, aby sprawdzić, czy za wydane pieniądze otrzymamy to, na czym nam zależy.

Ceny oprogramowań warsztatowych

Zacznijmy od najtańszej propozycji. Jest nią Autoklient.pl oferowany w systemie abonamentowym płatnym co miesiąc. W przypadku płatności rocznej z góry, otrzymujemy gratis 2 miesiące. Autoklient.pl oferowany jest w wariancie Basic za 29zł/mc i Plus za 49zł/mc. Wersja plus posiada narzędzia marketingowe, +100 smsów w pakiecie oraz brak limitu ilości klientów w bazie. Jest to najtańsza propozycja, ponieważ można z niej zrezygnować w każdej chwili nie ponosząc dalszych kosztów. Jeżeli z programu korzystać będziemy co najmniej rok, to wersja Basic wyniesie nas 290zł, a plus 490zł. Aktualizacje są w cenie, ponieważ logując się do platformy zawsze korzystamy z najnowszej wersji oprogramowania. Niestety Autoklient.pl ma najuboższą liczbę funkcji z porównywanych oprogramowań.

Warsztat JZK Studio oferowany jest w 4 wariantach – Start, X9, PRO i Ultimate. Start to darmowa wersja, która zawiera tylko podstawowe funkcje. Za program płacić można w abonamencie miesięcznym i rocznym (korzystniejszym cenowo). Za wersję jednostanowiskową X9 przyjdzie zapłacić 59zł, PRO 95zł, a Ultimate 179zł. W przypadku płatności rocznej jest to 499zł za X9, 799zł za PRO i 1499zł za Ultimate. Koszt kolejnych stanowisk jest niewiele mniejszy od pierwszego. Na stronie producenta dostępny jest kalkulator kosztów do 5 stanowisk. Wersje PRO i Ultimate posiadają dodatkowo m.in. moduł wypożyczalni, reklamacji, CRM, ubezpieczeń czy raportów.

Menadżer serwisu dostarcza oprogramowania do różnych gałęzi biznesu. W wersji Auto przeznaczonej do prowadzenia serwisu samochodowego wyróżnić można licencję jednostanowiskową za 490zł z dostępem do aktualizacji przez rok. Kolejny rok aktualizacji to koszt 100zł. Następnie wybrać można dwie wersje wielostanowiskowe. Za 990zł z aktualizacjami przez rok, a kolejnymi w cenie 200zł oraz za 1490zł z aktualizacjami na 5 lat, a kolejnymi w cenie 200zł. Obie wersje nie posiadają limitu stanowisk. Dodatkowa pomoc przy wdrażaniu i dostosowywaniu oprogramowania to 50zł/godz. Podane ceny są cenami netto.

Kolejną propozycją jest Warsztat 3.4 od firmy Algorytm SC. Tutaj także wyróżniono 4 warianty oprogramowania, określone rozmiarami – S, M, L i XL. Wersja S jest darmowa i raczej niewarta zainteresowania. Jak łatwo się domyślić, każda kolejna posiada więcej funkcjonalności. Wersja L wydaje się być optymalna, z uwagi na dużo większą liczbę funkcji od M, a w porównaniu do XL nie posiada jedynie przechowalni opon, odczytów kodów rejestracyjnych i wydruku etykiet. Oczywiście ostateczna decyzja pozostaje w gestii klienta i jego potrzeb. Tabela porównawcza wariantów dostępna jest na stronie producenta. Za wersję M przyjdzie zapłacić 440zł, L 660zł, a XL 880zł. Są to licencje bezterminowe. Każde kolejne stanowisko to koszt ok. 20-25% ceny stanowiska pierwszego. Pomoc techniczna to także 25% ceny pakietu. Za export plików JPK trzeba dopłacić.

Acomnex to kolejny producent oprogramowań dla firm, a wersja Serwis  GT skierowana jest do właścicieli serwisów samochodowych. Serwis GT kupić można w wersji Free, Standard i PRO. Wersję Free pomijamy, a Standard dla 1 stanowiska to koszt 390zł netto. Koszt 3 stanowisk to 890zł. W wersji PRO za 990zł kupimy licencję na jedno stanowisko, a za 1990zł na 3. Serwis GT jest oferowany w pakiecie z produktem „Sprzedaż”. Są to opłaty jednorazowe do których później należy doliczyć aktualizacje w kwocie 149zł netto. Serwis GT w wersji Standard wystarczy do zarządzania serwisem w podstawowym stopniu. Już ta wersja współpracuje z Autodatą, jednak aby moduł ten działał, należy dopłacić 1499zł-2699zł netto dla 1 stanowiska, w zależności od informacji pozyskiwanych z Autodata. Zakup wersji GT PRO potraja liczbę funkcji programu. Na pewno pozwolą one uczynić obsługę klienta bardziej profesjonalną i lepiej zadbać o szczegółowy porządek w zarządzaniu serwisem. Jednak każdy serwis musi rozpatrzeć to indywidualnie.

Jedną z tańszych propozycji może być także Asystent Warsztat producenta Meteoryt.pl. Oprogramowanie to posiada wszystkie podstawowe funkcje brane pod uwagę w naszym zestawieniu. Aby wejść w jego posiadanie, właściciel serwisu musi zdecydować się na jedną z trzech wersji oraz jedną z trzech licencji. Wersje do wyboru to PRO, BIZNES i MAX. Licencje sprzedawane są na 6 miesięcy, rok, lub dożywotnio. Licencja dożywotnia wymaga corocznego zakupu aktualizacji, podczas gdy licencja okresowa zawiera w sobie już aktualizacje. Tabela porównawcza wersji dostępna jest na stronie producenta, jednak możemy powiedzieć, że wersja MAX posiada moduł sprzedaży i zakupów, dokumentów kasowych, zleceń produkcyjnych czy przechowywania opon. Najtańsza kombinacja to wersja PRO z licencją na 6 miesięcy w cenie 148zł brutto, a najdroższa to MAX w licencji dożywotniej, za 1011zł brutto.

Oprogramowanie Warsztat24 również wyposażono w co najmniej podstawowe funkcje wymienione w tabeli, a nad wyborem odpowiedniej wersji klient nie będzie musiał się długo zastanawiać. Wersje są dwie i różnią się jedynie zawartością modułu fiskalnego. Ta bez modułu kosztuje 369zł, a z modułem 615zł. Oznacza to dożywotni zakup programu z możliwością corocznej aktualizacji i pomocy technicznej w cenie 169zł.

ProfiAuto to popularna sieć profesjonalnych sklepów i serwisów samochodowych. W oparciu o doświadczenie z serwisami powstał produkt – oprogramowanie PAS24 do zarządzania serwisem samochodowym. Z ogólnych informacji na stronie wiemy, że program spełnia podstawowe wybrane przez nas funkcje. Cennik nie jest dostępny w widocznym miejscu, jednak dowiedzieliśmy się, że do końca roku serwisy należące do sieci ProfiAuto mogą zakupić oprogramowanie w cenie 400zł brutto. Kolejne aktualizacje oprogramowania to koszt 99zł.

eSOWA – Elektryczny System Obsługi Warsztatu. Umożliwia zarządzanie warsztatem, przechowywanie opon i magazynowanie oraz prowadzenie sklepu motoryzacyjnego. Tutaj do wyboru są 3 licencje, BASIC, PLUS oraz PREMIUM. Licencja Basic to licencja startowa na jedno stanowisko za 1500zł netto. Dokupienie kolejnej licencji na 1 stanowisko to koszt 1000zł netto (licencja Plus), a dodatkowe 3 stanowiska można dokupić za 2000zł (licencja Premium). Pakiet techniczny z aktualizacją to koszt 250zł netto za każde stanowisko, a oddzielna aktualizacja to 200zł netto, również za każde stanowisko.

ZILO – Portal Dobrymechanik.pl od przeszło 10 lat umawia do serwisów samochodowych setki kierowców każdego dnia. Dużą dogodnością jest możliwość umówienia wizyty poza godzinami pracy warsztatu, a także na z góry wycenione pod konkretne auto usługi. Kolejnym krokiem w celu pełnej automatyzacji pozyskiwania klientów stało się stworzenie oprogramowania zintegrowanego z kalendarzem serwisu. Korzystanie z ZILO jest darmowe pod warunkiem posiadania płatnej wizytówki promującej w portalu Dobrymechanik.pl. Jako, że jest to produkt typu SaaS, wszelkie aktualizacje oraz pomoc techniczna są wliczone w koszt wizytówki.

Ostatnia propozycja to prawdopodobnie najbardziej zaawansowane oprogramowanie warsztatowe na rynku. Integra to typowe modułowe oprogramowanie, które pozwala obsługiwać serwis samochodowy, serwis opon, pojazdów ciężarowych, serwis blacharsko-lakierniczy czy sklep i hurtownię części. Moduł który nas interesuje to Car 7. Wewnątrz tego modułu właściciel serwisu dobiera sobie kolejne funkcjonalności. Co szczególnie ciekawego dowiedzieliśmy się o Integrze? 150 tys. wdrożeń, możliwość indywidualnego konfigurowania struktury dokumentów, integra smartworkshop – aplikacja pozwalająca odbierać zlecenia za pomocą telefonu, możliwość wgrania Integry w komputer diagnostyczny dostępny pod ręką mechanika. Można także zakończyć zlecenie bez paragonu czy faktury – tzw. Sytuacja niestandardowa. Klient może zapłacić za usługę kilka dni później i otrzymać formalne potwierdzenie. Koszt Integry praktycznie zawsze jest ustalany indywidualnie pod kątem potrzeb klienta. Generalnie cena 1 stanowiska w licencji dożywotniej zaczyna się do 5000zł netto, a każde kolejne od 2500zł. Aktualizacja oprogramowania to koszt od 1500zł.

Koniec roku to dobra okazja do promocji produktów, dlatego też u wymienionych producentów mogą pojawić się świąteczne zniżki od podanych cen.

Czy artykuł był pomocny?
TakNie