Gdzie polscy kierowcy szukają dziś zaufanych mechaników? Przede wszystkim w Google, dlatego warto zadbać o wizytówkę swojego warsztatu w największej wyszukiwarce internetowej na świecie. Dobrze wypełniony profil ułatwia kontakt oraz zdobywanie nowych klientów.

Wizytówka warsztatu Google Moja Firma.

Jakich błędów najlepiej unikać w trakcie uzupełniania danych?

Oto rady, które przygotował ekspert ds. wizytówek warsztatów w serwisie DobryMechanik.pl:

Nazwa warsztatu

W polu tym wpisujemy tylko nazwę, bez oferowanych usług. Na nie przyjdzie jeszcze czas. By lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania, polecamy dodać do nazwy człon „Warsztat Samochodowy”. No chyba, że nazwa zawiera już słowo o podobnym znaczeniu – np. „Autoserwis Kowalski”. W takich sytuacjach warto wybrać tę, która po prostu lepiej brzmi.

Przykład nazwy dla warsztatu.
Jaką nazwę wybrać dla warsztatu samochodowego?

Wybór kategorii głównej i dodatkowej

Google działa według komputerowych algorytmów. Nie warto liczyć, że „samo się domyśli”, dlatego kluczowe jest wybranie właściwej kategorii. Każda inna kategoria główna niż „Warsztat Samochodowy” może ograniczyć możliwość współpracy z serwisami typu DobryMechanik.pl i obniżyć pozycję warsztatu w wynikach wyszukiwania. 

Niższa pozycja, to mniejsza szansa, że klient wybierze właśnie Twój warsztat. Nie warto więc dopisywać sobie kategorii „Pomoc drogowa” lub wymyślać własnych, np. „Wymiana oleju”. Google niestety tego nie zrozumie.

Adres oraz obsługiwany obszar

Kod pocztowy jest bardzo ważny i nie można o nim zapominać. To dzięki niemu algorytm Google zlokalizuje Twój biznes. Jeśli nie uzupełnisz kodu, pole to będzie świecić się na czerwono. 

W polu obszar działania warto zaś wpisać po prostu nazwę miasta, w którym zlokalizowany jest warsztat (np. wpisując Warszawa będzie mógł on wyświetlić się wszystkim kierowcom szukającym mechanika w Warszawie). Gdy warsztat znajduje się w mniejszej miejscowości, można dodać nazwy kilku sąsiednich, o ile są one na tyle blisko, że kierowcom będzie opłacało się dojechać. 

Błędem natomiast jest wpisywanie nazw miast oddalonych o kilkaset kilometrów (np. Gdańsk i Kraków w przypadku warsztatu z Warszawy). Nikomu to w niczym nie pomoże.

Link do umówionych usług

Warto podać tu link do swojej wizytówki w serwisie DobryMechanik.pl, bo ułatwi to umawianie wizyt. Jeśli Twój warsztat posiada swoją stronę internetową, link do niej i tak znajdować się będzie pod dużym przyciskiem zatytułowanym „STRONA”.

Produkty

Nazwa tego pola może wydać się myląca, jest jednak ono BARDZO WAŻNE. W przypadku warsztatów Google rozumie produkty jako oferowane usługi. Warto zadbać o ich dodanie, ponieważ umożliwiają one bezpośrednie umówienie wizyty online na daną usługę np. przez portal DobryMechanik.pl, bez potrzeby wstawania od komputera i sięgania po telefon.

Wizytówka Google Moja Firma dla warsztatu samochodowego.
Dlaczego należy wypełniać prawidłowo wizytówkę w Google Moja Firma?

Usługi 

Jeśli zdecydujesz się je wypełnić – warto wpisać usługi ręcznie, a nie wybierać wybierać spośród gotowych propozycji Google. Nie zawsze brzmią one tak precyzyjnie, jak byśmy tego chcieli.

Opis działalności

To bardzo ważne pole, które wielu właścicieli warsztatów ignoruje… bo przecież uzupełnili już usługi. Z analiz ekspertów wynika jednak, że dobrze przygotowany opis potrafi być bardzo skuteczny. Jak stworzyć dobry opis? Używając krótkich, ale pełnych zdań i bez długich list usług wymienianych po przecinku. Warto wspomnieć o tym, jak długo działa warsztat oraz w jakich usługach i markach aut się specjalizuje.

Jaki opis dla warsztatu samochodowego.
Jak stworzyć dobry opis warsztatu samochodowego?

Zdjęcia

Jeden obrazek znaczy więcej niż tysiąc słów. Dobre zdjęcie złapie uwagę kierowcy i sprawi, że będzie on chciał dowiedzieć się więcej o Twoim warsztacie. Jako zdjęcie główne dobrze jest ustawić fotografię przedstawiającą cały warsztat – może być z zewnątrz albo ze środka, w zależności, co lepiej wygląda. Warto pamiętać o tym, żeby zdjęcie było dobrze oświetlone i bez bałaganu. Pierwsze wrażenie można zrobić przecież tylko raz.

Etykiety

To pole nie jest bardzo istotne i można je ominąć. Etykiety w rozumieniu Google nie są hasztagami ani nie służą pozycjonowaniu. Wykorzystuje się je głównie przy ustawianiu płatnych reklam. Jeśli nie jesteś ekspertem w tej dziedzinie, chętnie pomogą Ci specjaliści z serwisu DobryMechanik.pl.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że rady naszego eksperta pozwolą Ci uniknąć błędów przy uzupełnianiu wizytówki Google, dzięki czemu Twój warsztat będzie pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Jeśli mimo wszystko wydaje Ci się to skomplikowane, pamiętaj, że DobryMechanik.pl oferuje swoim klientom bezpłatny audyt wizytówki.

A jak uzupełniłeś już swój profil – sprawdź jak zbierać opinie swojego warsztatu. One również mają wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Czy artykuł był pomocny?
TakNie