Logo jest bardzo istotnym elementem wizerunku profesjonalnego warsztatu, którego w żadnym wypadku nie można ignorować. Dobrze zaprojektowany logotyp łatwiej zapada w pamięć kierowcom i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.
Jakie powinno być dobre logo warsztatu?
Proste
W projektowaniu logotypu nie warto przesadzać. Dobrze jest ograniczyć się do prostych kształtów, bazujących na figurach geometrycznych, by efekt końcowy był łatwy do zrozumienia i zapamiętania. Podobnie rzecz ma się z kolorami – najlepiej użyć maksymalnie trzech, pokrewnych ze sobą kolorów.
Uniwersalne
Logo warsztatu trafi docelowo na różnego rodzaju materiały promocyjne – od strony internetowej, przez wizytówki i ulotki, na banerach kończąc. Warto zadbać, by wyglądało dobrze zarówno w dużym, jak i nawet bardzo małym formacie.
Ponadczasowe
Dobrze jest, gdy logotyp z jednej strony oddaje charakter firmy, a z drugiej jest odporny na zmieniające się trendy i nie trzeba go zbyt często zmieniać.
Charakterystyczne
Zadaniem logo jest oczywiście oddanie charakteru działalności firmy. Nie warto jednak używać najbardziej oczywistych symboli… zwłaszcza, jeśli pojawiają się one również u konkurencji.
Jak w takim razie stworzyć dobry logotyp warsztatu samochodowego?
Samodzielnie
To wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Warto zacząć od szukania inspiracji (np. na Pinterest.com, Google Grafika lub wśród popularnych warsztatów na DobryMechanik.pl).
Później pomocne będą kreatory logotypów, jak np. logomaster.ai. Jeśli posiadasz więcej umiejętności graficznych – możesz skorzystać z programów typu Canva, Gimp, Photoshop czy Ilustrator i stworzyć je samemu.
Kupując gotowy logotyp
W Internecie znaleźć można wiele stron, które ofertą sprzedaż licencji do stworzonych wcześniej logotypów. Takie rozwiązanie może okazać się szybkie i atrakcyjne cenowo. Niesie jednak za sobą ryzyko powtarzalności – nie ma gwarancji, że inne warsztaty nie wybiorą w przyszłości bardzo podobnych motywów. Kupując gotowy wzór zawsze trzeba też sprawdzić, czy licencja na pewno reguluje kwestię praw autorskich.
Współpracując z grafikiem
Zawodowy grafik może zaoferować wsparcie w całym procesie – od poszukiwania graficznego motywu przewodniego logotypu, po umieszczenie go na stronie, ulotkach lub w mediach społecznościowych. Takie rozwiązanie gwarantuje, że logo będzie oryginalne, estetyczne i dobrze rozpoznawalne, a Ty będziesz też posiadaczem praw autorskich. Minusem są na pewno koszty oraz czas potrzebny na przygotowanie projektów oraz ewentualne poprawki itp.
Podsumowanie
Dobre logo warsztatu może zwiększyć jego rozpoznawalność, pomóc wyróżnić się spośród konkurencji i szybko odnieść sukces. Zgodnie z zasadą „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” pomaga ono budować profesjonalny wizerunek i pozytywne postrzeganie marki. Logotypy często wydają się bardzo proste, lecz to właśnie w tej prostocie tkwi zwykle cała trudność przygotowania ich. Nie warto oszczędzać więc na profesjonaliście – taka inwestycja zwykle szybko się zwróci, a dobre logo stanie się fundamentem dalszych działań marketingowych warsztatu.