W życiu mechanika prędzej czy później nadejdzie taki moment, kiedy będzie potrzebował szczypiec Seger’a. Bez nich dalsza praca nie będzie możliwa, a jak wiadomo, szczypce szczypcom nierówne. Na stół trafiły precyzyjne szczypce do pierścieni osadczych sprężynujących. Co je wyróżnia?Ich wizytówką są wciskane, a nie toczone końcówki, których żywotność jest 10-krotnie dłuższa. Duża powierzchnia styku na końcówkach szczypiec zapobiega odkształcaniu pierścieni oraz gwarantuje łatwy montaż.Sprężyna rozwierająca umieszczona jest wewnątrz złącza, dzięki czemu nie dostają się do niej zanieczyszczenia. Same szczypce wyglądają smuklej i precyzyjniej.Do testów otrzymaliśmy szczypce do obu typów pierścieni, zewnętrznych i wewnętrznych. Akurat w warsztacie znajdował się wał napędowy samochodu terenowego w którym miały zostać wymienione krzyżaki. W takim przegubie kardana znajdują się 4 pierścienie osadcze wewnętrzne, zabezpieczające mechanizm. Zgodnie z przewidywaniami, ich demontaż nie stanowił żadnego problemu. Końcówki pewnie chwytają pierścień i nie ma mowy o jego przypadkowym wystrzeleniu w zakamarki warsztatu.Szczypce rozwierające do pierścieni zewnętrznych, mieliśmy okazję przetestować na sprężarce do klimatyzacji samochodowej. Koło pasowe zabezpieczone jest za pomocą wspomnianego pierścienia, a bez jego demontażu nie ma mowy o dalszej naprawie. Problemy z klimatyzacją i awariami sprężarek to chleb powszedni podczas lata i urlopów. Szczypce okazały się być we właściwym miejscu o właściwym czasie. Można śmiało stwierdzić, że testowany duet rozwiązuje większość problemów związanych z pierścieniami osadczymi. Knipex po raz kolejny udowodnił, że nie bez powodu znajduje się w czołówce producentów narzędzi na świecie.Ciekawi jesteśmy Waszych opinii na temat produktów Knipex’a. Z reguły zgadzacie się z nami i sami zachwalacie narzędzia niemieckiego producenta. Czy tym razem będzie tak samo?

Czy artykuł był pomocny?
TakNie