Najbardziej popularnymi powodami dla których klienci decydują się na mycie komory silnika są względy estetyczne, np. przed sprzedażą samochodu, oraz w sytuacji gdy z silnika zauważalny jest wyciek oleju. Aby poprawnie zlokalizować miejsce wycieku i skutecznie usunąć usterkę, w pierwszej kolejności należy oczyścić cały silnik, aby wyraźnie widzieć źródło wydobywającego się oleju. To właśnie wyciekający olej silnikowy jest najczęstszym powodem zleceń mycia komory silnika zarejestrowanych przez portal dobrymechanik.pl.

Jednak nie każdy warsztat świadczy usługę mycia komory silnika, a okazuje się, że można to zrobić ogólnie rzecz biorąc na dwa sposoby. Pierwszy sposób, to najprostsze spryskanie wszystkiego co jest pod maską specjalnym preparatem do czyszczenia silnika, odczekanie wymaganego czasu i spłukanie brudu ze specyfikiem wodą pod ciśnieniem. Czynność tę można wykonać kilkukrotnie pod rząd, dla uzyskania lepszego efektu. Do lokalizacji wycieków oleju w celu uszczelnienia silnika metoda ta powinna być wystarczająca, a sama praca nie wygląda na zbytnio męczącą i czasochłonną. Zobaczcie jak poradził sobie z tym preparat Moje Auto pokazany na filmie Pana Michała Miłowskiego.

Warto dodać, że silnik po myciu nie powinien być od razu uruchamiany, a aby przyspieszyć proces schnięcia warto przedmuchać jego elementy sprężonym powietrzem z kompresora. Zbierająca się na przewodach, przy kostkach i innych elektrycznych elementach woda, zostanie szybko usunięta, ograniczając możliwość zwarcia i przyspieszy czas oczekiwania klienta na samochód.

Drugi sposób, to autodetailing. Jest to już czasochłonna metoda, składająca się z wielu etapów i wykorzystująca różnego rodzaju środki chemiczne, w zależności od typu silnika i materiałów w nim występujących. Okazuje się, że do poprawnego wyczyszczenia każdego elementu pod maską potrzeba by kilku preparatów różnego rodzaju. Zobaczcie jak w praktyce wygląda detailingowe mycie komory silnika w wykonaniu MX NOWICKI.

Wydaje Wam się, że temat został wyczerpany? Nic bardziej mylnego. Zobaczcie co na ten temat ma do powiedzenia SWAG TV AUTODETAILING. Do pełnego zrozumienia o czym opowiada prezenter potrzeba by encyklopedii chemii i kosmetyków samochodowych. Takie czyszczenie centymetra po centymetrze to mozolna praca, ale czego nie robi się, aby silnik wyglądał jak nowy.

O ile do takiego autodetailingu potrzebne jest odpowiednie stanowisko z oświetleniem, to najprostszy sposób mycia komory silnika może być wykonywany niemal w każdym warsztacie samochodowym, a pierwszy materiał filmowy pokazuje, jak łatwa może być kolejna usługa jaką świadczy Wasz warsztat.

Środki czyszczące silnik mają za zadanie walczyć ze smarem, olejem i innymi rodzajami zabrudzenia wszechobecnymi w warsztacie, na elementach samochodu, a następnie na narzędziach za pośrednictwem Waszych dłoni. W takim razie, jak takie środki radzą sobie w roli środka do czyszczenia narzędzi czy wymontowanych części? Odpowie Wam na to pytanie test środków czyszczących wykonany przez Majsterkowo.

A Wy jakie macie doświadczenia z myciem silników? Zajmujecie się tym na co dzień, czy tylko okazjonalnie umyjecie klientowi silnik w celu znalezienia wycieku? Dajcie znać w komentarzu!

Czy artykuł był pomocny?
TakNie